Dit keer wel…

De trainingen op weg naar de 60 van Texel verlopen nog steeds boven verwachting, de kilometers lopen langzaam op en het lijf lijkt dit allemaal goed te verteren.
Zoals ik eerder al schreef neemt het vertrouwen toe waardoor er uitgekeken wordt naar 25 april.

Maar voor het zover is staan er nogal wat trainingen op de planning en zullen zowel de duurlopen als de intervallen langer worden. De trainingsmomenten lopen de laatste weken regelmatig op naar 6 per week waarna ook het herstel naar wens verloopt.

Na de 37 km tijdens de webloggerslustrumloop werd maandag in een relaxt tempo 7 km uitgelopen waarna de benen weer prima aanvoelden. Desondanks werd dinsdag rust gehouden en kwam de geplande 30 km training van woensdag uit op 27 Z1 kilometers.
Donderdag een 10 km tempotraining van 50 minuten om vrijdag en zaterdag rust te houden.
Jeffrey, Marco, Gerard en ik hadden afgesproken deze samen te lopen. Nadat Marco vorige week tijdens de gedeeltelijk door hem georganiseerde WLL niet mee kon vanwege problemen met de knie, zat ook deelname aan de Midwintermarathon er niet in.

logoMWM

Jeffrey, Marijn en ik vertrokken op tijd naar Apeldoorn zodat we niet te ver van Orpheus hoefden te parkeren. Bij binnenkomst liepen we al gelijk vele bekenden (o.a. Rinus, Richard, Mo, Maurice, Annie, Ritchie) tegen het lijf en werd het al rap drukker. Aha, daar daar hing Jacq aan de telefoon, die is er dus ook.

Nog net op tijd om Kitty, die vergezeld door Esther naar Apeldoorn was gekomen om er de 18,5 te lopen, gedag te zeggen en succes te wensen voordat zij van start mocht.

De Achmea Marathon en de Helicon Asselronde (27,5km) gaan gelijktijdig van start, vandaar dat Jacq vorige week al aan had gegeven ook vandaag weer met ons mee te lopen. Gerard en Leo zouden hetzelfde doen, aangezien ook zij voor de 60 in training zijn. Samen met Ingrid, Claudia en eerder genoemden zoeken wij het startvak op om enkele minuten later daadwerkelijk van start te gaan.

Ingrid en Claudia waren we al snel uit het oog verloren en een kilometer of 2 later was dat ook het geval met Gerard en Leo. 14-51-22_02MW11CGedrieën ging het heel rustig en ontspannen, het is tenslotte een training waarin de eindtijd helemaal niet belang is.
Het plat was her en der behoorlijk vals en de wind regeerde op de open plekken, maar samen stiefelden we vrolijk verder. Het einde van de eerste ronde zat er aan te komen, 22..23..24..25 go Jacq, en dat deed ze om vervolgens na 2:51 de finish te passeren.

Bij de bushalte waar de marathonlopers de 2e ronde ingaan staan Hans, Gudy en Annemarie te supporteren, waarvoor dank. Jeffrey en ik gaan hier ditmaal niet rechtdoor, maar slaan rechtsaf om de 2e ronde te voltooien. Vorig jaar hadden we afgezien van de hele marathon omdat het toen niet helemaal lekker liep.
Hier begon de marathon eigenlijk pas, werd het rustiger op het parcours, leek het plat nog valser geworden, maar speelde de wind ons minder parten. Echte dipjes bleven uit, met uitzondering van een moment rond 33 km waar ik het liefst even wilde wandelen, maar Jeffrey dit niet toeliet. Nou dan maar doorlopen en foetsie, weg dip.

16-23-43_01MW11DHet tempo ging in eerste instantie vanaf km 36 ongemerkt iets omhoog om vervolgens vanaf 38 km niet meer boven de 5:30” te komen. De 5 kilometertijden zijn als volgt:16-23-43MW11D
30:33, 31:47, 32:04, 31:35, 29:53, 31:34, 33:20, 28:08 en de laatste 2,195 km in 13:40 wat resulteerde in een eindtijd van 4:22.

Gerard was toen al even binnen en was er wederom in geslaagd zijn pr op deze magische afstand aan te scherpen naar 4:01. Van harte gefeliciteerd kerel.
Marijn wist inclusief 3 stops bij de EHBO posten de afstand in 3:40 af te leggen.

Deze dag sloten Jeffrey en ik af met een etentje bij restaurant Vandaag. Precies 12 uur na vertrek was ik weer thuis en hadden we er weer een geslaagde en gezellige dag opzitten.
Op wat lichte stijfheid na voelt alles alweer goed aan. Vanaf morgen wordt er dus weer gelopen.

Reacties

  1. Goed gestiefeld! Dat had je twee jaar geleden ook niet kunnen denken dat een marathon je zo makkelijk af zou gaan.
    Trouwens, als je mij per e-mail nog even je huisadres stuurt, krijg je begin volgende week een voorwerp in de bus....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat als een speer kerel. Zorg dat je heel blijft. Ik heb er alle vertrouwen in dat de 60 van Texel jou gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het moet nu ook gemakkelijk gaan want er moeten nog wat km's gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Broeder je bent top bezig en je houd je snelheid mooi binnen de lijnen. Weer een marathon voor jou, je gaat lekker richting Texel. Trainse morgen weer en ga je zien zondag, altijd weer een geweldig weerzien van Broeders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gelopen ..... helaas gooide windkracht 6 mijn trainings schema in de war omdat ik mij verstapte bij het ontwijken van een vallende tak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat je nog steeds allemaal goed af. Heel goed van je dat je tempo's rustig houdt, dan blijft alles langer heel....... enne dat tikje op je rug bij de bushalte was een schopje onder je k... ;-).. haha. See you.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie trainingsloop en mooi beschreven, alsof ik ook de marathon liep!.
    Ga je zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik dit zo lees krijgt Luc Krotwaat er een gedegen concurrent bij op de lange afstand.

    Het was weer eeeeeen hele korte ontmoeting.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent helemaal in de running/winning mood, houd vast die situatie :) Zondag Schoorl...als je niet te hard loopt, zie ik je dan nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedaan km-vreter ;) En snelheidsverloop tegengesteld aan het mijne dus dat doe je een stuk beter hahaha! Mooi dat je aan het end nog zoveel over had! Echt een puike prestatie.

    Uiteindelijk kort gesproken maar ja, jij kent ook iedereen he en ik wilde een beetje vooraan in het vak staan dus bijtijds naar de start. En na afloop was ik elders in Apeldoorn om de 8km-ers aan te moedigen (en had ik uberhaupt geen fut meer om stukje verder te lopen hahaha).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie prestatie weer John, de 60 van Texel lijkt mij geen probleem voor jou, nu alles zo makkelijk gaat. leuk verslag om te lezen. ik zie je misschien op de baan, anders succes zondag in schoorel.

    gr.Frits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou John zo te zien loopt jouw voorbereiding op weg naar de 60 km op Texel op rolletjes! Hou hem heel en dan heb ik er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. "Even een dipje, maar doorlopen en foetsie, weg dip"
    John, dit betekent simpelweg, dat je gewoon ijzersterk in conditie bent!
    Je bent heel uitgerekend bezig met een prima en gedegen voorbereiding op Texel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Was weer een gezellige dag en de knuffel zelf te kunnen geven. Bijkletsen doen we in Schoorl weer. Maar je hebt mooi gelopen gaat lkr naar de 60km toe. Blijft best pittig parcours met dat valse stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi John, gefeliciteerd met je prestatie! Ik hoop m ook ooit nog in 4:22 te lopen maar dan moet ik m wel op wedstrijdtempo lopen, waar jij m als training beschouwd! Ik kwam Ans nog tegen in de Appie, avondmaal kopen, en jij lekker naar Vandaag,.....je hebt t wel verdiend hoor :D. Groetjes, Penny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je maakt zo heel wat kilometertjes en vaak in goed gezelschap. De aanloop naar Texel is iig goed, nu verder uitbreiden en vooral heel blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou, jouw marathonavontuur zag er beter uit als die van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt me erg verleidelijk om te finishen na 27,5km ipv er nog een klein rondje aan vast te knopen! Goed van je dat je niet bent gaan wandelen op 33km!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Rencapy,
    Had je 2 jaar geleden voor gek verklaard als je dit voorspeld zou hebben.

    @RunningGerard,
    En jij zal daar bij zijn als wij samen met zoveel andere bekenden de finish bereiken.

    @Broeder Rich@rd,
    Thnx! Op snelheid hou ik nu ff niet meer bij, maar binnenkort lopen we weer een keer samen. Eerst zaterdag pastahappen ;-)

    @Patrick,
    Ik hoop dat je inmiddels weer de oude bent en ook je kilometers weer lopend kunt afleggen.

    @RunningHans,
    Het heeft duidelijk effect gehad.

    @Koen,
    Daar mag ik niet bij in de schaduw staan. Het was inderdaad erg kort.

    @John,
    Zondag wordt er wederom rustig gelopen. We zien elkaar zeker wel.

    @Falco,
    En dat vooraan starten heeft duidelijk effect gehad. Mooi debuut op jou langste afstand tot nu toe.

    @Frits,
    Bedankt voor het vertrouwen.

    @Mike,
    Sluit je zondag bij ons aan?

    @Ruud,
    Dank je Ruud. Hopelijk lukt het snel weer eens samen een duurloopje te doen.

    @Claudia,
    Doen we zaterdag en zondag dunnetjes over ;-)

    @Esther,
    Wordt toch tijd dat ook wij een keer samen lopen.

    @Ritchie,
    :-) maar die van jou komt veel vaker voor, en dan gaat ie wel goed.

    @Gert,
    Na vorig jaar zou het me dit jaar niet gebeuren dat ik nu weer de 27,5 i.p.v. De 42,2 deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die marathondagjes lopen snel uit tot een uur of 12 hè. Maar oh zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Slim gelopen John, met het oog op Texel. Niet gesloopt alles heel. Was weer leuk je ff te zien. Tot de volgende x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooi verslag man !
    Texel is coming !
    mooie prestatie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten