Dé JohnSport Belt

In mijn vorige artikel heb ik beloofd terug te komen op de JohnSport Belt.
Wat is die JohnSport Belt nu eigenlijk? Eigenlijk is het een simpel heuptasje dat handig is voor het opbergen van wat spulletjes die je tijdens de wandel of looptraining/wedstrijd graag bij je wilt hebben.

Vorig jaar liep ik op de expo van de Berlijn marathon tegen de SpiBelt aan, maakte dan ook meteen van de beursaanbieding gebruik en schafte er voor loopmaatje Jeffrey, Ans en mijzelf één aan. Tijdens de Berlijn marathon heb ik er meteen naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt.

Sindsdien behoort de belt tot de standaard uitrusting zowel tijdens trainingen als wedstrijden.
Tijdens een (korte) training voor het opbergen van de telefoon en huissleutel. 
Tijdens een wedstrijd dient de belt tevens als opslag van gelletjes en bevestiging van het startnummer.

JohnSport Belt vs SpiBelt
De verschillen tussen beide zijn minimaal maar….aangezien we toch Hollander zijn, er zit een aantrekkelijk prijsverschil tussen beide Knipogende emoticon


Het materiaal van de band en de sluiting verschillen iets, wat erop neerkomt dat de JohnSport Belt van iets steviger materiaal gefabriceerd is waar de rek waarschijnlijk niet zo snel uitgaat. Een jaar na aanschaf van de SpiBelt is de band duidelijk iets slapper en blijven de gels niet is alle lussen stevig zitten. Wat overigens niet zo gek is gezien de frequentie waarmee ik de belt gebruikt heb.

Zowel de SpiBelt als JohnSportBelt zijn NIET waterdicht. Houd hier dus wel degelijk rekening mee indien je je telefoon meeneemt. Een boterhamzakje hoort er derhalve bij om je kostbare smartphone te beschermen.

Het draagcomfort van de belt(s) is hoog. Hoe strak en waar (buik, heup, rug) gedragen wordt is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Vanwege de smartphone kan de belt wat op en neer gaan zodra het tempo word opgevoerd. In dat geval draag ik de belt het liefst niet te strak op de heup.

Gelletjes
De SpiBelt bied de mogelijkheid om in ieder geval 6 gels mee te nemen tenDSC06551 opzichte van 2 bij de JohnSport Belt. Zoals eerder geschreven zijn de lusjes van de SpiBelt inmiddels iets teveel opgerekt waardoor de gels niet strak genoeg zitten. Voor beide belts geldt echter dat er behalve van de lusjes ook in het tasje zelf gels meegenomen kunnen worden.
Een kleine kanttekening ten aanzien van de gels. Ik maak gebruik van Mule Bar die wat slanker als bij Powerbar verpakt zijn.

Drankflesjes
Er zitten geen lussen voor het meenemen van drankflesjes. Wil je perse 1 of 2 flesjes (c.a. 125ml) meenemen, dan kunnen die in het tasjes opgeborgen worden. Het spreekt voor zich dat de ruimte voor overig klein spul beperkt wordt. 

Portemonnee en camera
De telefoon gaat altijd mee, maar zo af en toe wil je vast ook nog een digitale foto/video camera meenemen. Ook dit is mogelijk ondanks het compacte formaat van de belt. Ook dit is geen probleem. De JVC Picsio GC-WP10 verdwijnt inclusief iPhone probleemloos in de belt. Wel uitkijken met uitpakken natuurlijk.

Naar eigen smaak te gebruiken.
De JohnSport Belt is naar eigen in te zetten voor het meenemen/opbergen van de spullen die jij graag meeneemt. Hopelijk geven de bijgevoegde foto’s jullie een idee van de mogelijkheden.
Niet geheel onbelangrijk, de JohnSport Belt is in diverse kleuren leverbaar. Altijd passend bij je outfit van de dag dus Duim omhoog 
Ben je om en moet de JohnSport Belt zo snel mogelijk onderdeel van je (hardloop)uitrusting worden?

Reacties

  1. Grappig! Ik heb er in Berlijn nog naar staan kijken vorig jaar maar uiteindelijk niet gekocht. Had ik misschien beter wel gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi John,

    Ik mag ook do JohnSport Belt vandaag gebruiken.Yippi!! Ik heb de link op je website gevonden en ook heb hem gekocht! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor dat geld zou je het niet moeten laten en dank je mijn eerdere vragen zijn hiermee beantwoord.
    Wat die veters betreft, helaas ik loop nauwelijks nog op veterschoenen, alleen mijn Nike plusjes hebben nog veters.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whow dat je in zo'n klein ogende belt zoveel kunt meenemen. Ik ga hem bestellen. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat je niet allemaal mee kan nemen onderweg. Kan m vast 'live' bewonderen in Zwolle, dus ja zie je daar;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prima vakantie gehad, las ik.
    Mooi beschrijving van de belt. Ik heb ooit een heuptasje gekocht in new york. Zit ook perfect. Is wel iets groter, denk ik.
    Succes voor zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gebruik al enige tijd de Spibelt. Echt ideaal. Succes in Zwolle kerel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is deze belt nog te bestellen? Hoe dan?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten