Fan Skylge nei Geldrop

Ik ben er wat laat mee, dus kan ik me voorstellen dat het kwartje niet bij iedere lezer meteen valt Knipogende emoticon
In het Nederlands betekent de titel van deze post, van Terschelling naar Geldrop.

Na mijn deelname aan de Zeeuwse kustmarathon stond de Berenloop, met daar tussen de halve van Eindhoven, op de kalender. Dit had mijn vierde marathon op het mooie Terschelling moeten worden. Had inderdaad, want het voorspelde noodweer en het feit dat de organisatie besloot geen onnodige risico’s te nemen, waren het gevolg dat mijn vierde marathon van 2013 niet gelopen zou worden.

Er is al heel veel gezegd en geschreven over het besluit van de organisatie, dus zal ik er kort over zijn. Volledig te begrijpen dat de lopers niet op pad gestuurd werden. Er zullen toch ongelukken plaatsvinden! De commentaren en gevolgen zouden er in dat geval zomaar voor kunnen zorgen dat de Berenloop helemaal aan banden gelegd wordt of erger nog, niet meer georganiseerd kan/mag worden.

Velen hebben op eigen verantwoording een halve of zelfs volledige marathon gelopen. Wij hebben gewoon genoten van een weekend relaxen op het eiland en verbleven wederom bij De Wadvaarder in Midsland.
Natuurlijk vind ik het jammer dat de halve en hele afgelast zijn, ik niet gelopen heb, maar het is gewoon voor de lol, dus doe ik het volgend jaar gewoon.

Een week later staat Ans aan de start van de Lintloop max en neem ik de rol van supporter met camera op me. Foto’s bekijken? Klik hier.DSC06082

De zin om toch nog een marathon te lopen bleef aanwezig, dus besloot ik me in te schrijven voor de natuurmarathon in Geldrop, beter bekend onder de naam Tisvoorniks. Jammer….te lang gewacht en dus op de wachtlijst terechtgekomen. Ik had inmiddels de trainingen iets teruggeschroefd omdat ik sinds de marathon in Zeeland toch nog een beetje vermoeid leek te zijn/blijven. Iets minder lopen, maar in ieder geval de duurlopen niet verzaken. De hoop dat ik überhaupt nog aan de start zou kunnen staan had ik inmiddels opgegeven en misschien onbewust zelfs al besloten dit jaar geen marathon meer af te leggen. Toen ik een email van de organisatie ontving dat ik ingeschreven stond voor de 42,5km besloot ik vrijwel direct dat 30 op dit moment ver genoeg is. Ans stond 1 plek lager op de wachtlijst en ontving eveneens een bevestiging van inschrijving.

Evenals de voorgaande jaren was het ook ditmaal weer een leuk weerzien van een hoop bekenden die hier regelmatig aan de start verschijnen. De start van de halve marathon, de 30 en de marathon is om 10 uur. Samen met Petra, Gudy, Martine en Jacqueline ga ik op pad. Het droog, een graad of 10 en bijna windstil. Niets mis mee!

Er wordt een relaxed tempo aangehouden dat het mogelijk maakt een gesprek te voeren over de vreemd uitziende Hoka’s Knipogende emoticon, kleding, loopplannen, trainingen en wat dies meer. Tevens heb ik de gelegenheid om weer eens met Martine bij te praten.

tisvoorniks_1Van 10km gaat het tempo er bij Petra en mij iets omhoog zoals van te voren besproken. De omgeving ziet er vanwege de grote open plekken wat troosteloos uit, maar de afwisseling en de organisatie maakt dat dit een mooi evenement blijft om aan deel te nemen.

Bij de volgende verzorgingspost op 19km nemen we de tijd om wat te drinken, de tisvoorniks_2meegegeven sportdrankjes vissen we uit de bak. Prima verzorgd. Hé daar is Ines, die vanzelfsprekend de hele loopt. We gaan weer op pad voor het laatste deel, maar de bedachte versnelling blijft uit. De wind is iets op komen zetten en er vallen wat druppels regen. Af en toe worden er lopers gepasseerd op weg naar de finish die nu snel in zicht komt.
Nog net binnen de 3 uur wordt deze 30km lange duurloop afgesloten met het scannen van de barcode op het startnummer.

Een deel van de prima organisatie is de sporthal bij start/finish waar de tassen bewaakt achtergelaten zijn en de warme douche wacht.
Ik ben op tijd weer fris en fruitig om Kitty en Esther, die voor het eerst 30km heeft afgelegd, te zien finishen.
Ans stond er al na een prima verlopen 15km.

Iedereen binnen, gedoucht en gekleed, dus is het tijd voor misschien wel het gezelligste van de dag, de nazit mét AWC van Petra. Het was ook dit jaar weer een geslaagd en prima georganiseerd evenement dat duidelijk aan populariteit gewonnen heeft. Erik, Petra, Ans en ik sluiten de dag met een heerlijk bakkie bij Starbucks.

Reacties

  1. Jippie, ik ben de eerste! Je hebt er een mooi verslag van gemaakt John. Mijn beleving was toch iets anders...lol. Je hebt me erdoorheen gesleept. Supergezellig om samen te rijden, dat bakkie bij Starbucks was erg lekker. Thanks voor de gezellige dag!! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies weer een mooi "loopavontuurtje"!.. ..Tof verslag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd mooi en gezellig daar in Geldrop
    Heerlijk daar over de hei te draven en door de bossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen marathon, maar wel een mooie 30km gelopen. Gefeliciteerd. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verstandig en veel gezelliger om met "ons" groepje de eerste 19? kilometers af te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was weer een mooie editie... En heel de dag op het terras ziiten op terschelling is ook leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten