Instarun Utrecht

DSC01899Instagram, hardlopen en een centrale plek in Nederland.
Het zal circa 1,5 maand geleden zijn geweest dat Ilse contact met mij opnam om haar idee om een kleinschalige run te organiseren onder haar volgers, tegen mij aan te houden. Ze wist natuurlijk wel precies bij wie ze dat deed Knipogende emoticon. De hashtags loverunning, alwaysontherun en nevernotrunning maken een zo goed als standaard onderdeel van mijn posts uit.
Het idee klonk mij als muziek in de oren, daarbij rekening houdend met het feit dat de deelnemers wel eens uit heel Nederland zouden kunnen komen. Dat het Utrecht moest worden had Ilse al bepaald. Met een voorstel voor de locatie en de te lopen route van mijn kant, waren we er al heel snel uit.
Ilse raadpleegde het wereld wijde web, stuurde wat mailtjes en appjes om het balletje aan het rollen te brengen.
Om haar een beeld van de route die ik bedacht had te geven, ben ik tijdens een training op pad gegaan met de GoPro in de hand. Na het zien van de beelden, de afstemming over de afstand, de bereikbaarheid en het tijdstip, postte Ilse haar idee/oproep en binnen no time zat ze op 20 aanmeldingen.
Snel doorpakken en de plek voor de brunch besproken om vervolgens de definitieve uitnodigingen te versturen.
Zo maakte ik het bewuste filmpje op 12 juni en gisteren, 12 juli werd er op de parkeerplaats bij de Haarijnse plas verzameld door 2 mannen (Justin en ik) en vrouwelijke deelneemsters.
Ilse, Gabriella, Zelia, Peggy, Maaike, Rianne, Maika, Anneloes, Angie, Maartje, Monique, Iris, Sjoukje, Scarlet, Ingrid en Nicole.
De mannen wonen toevallig vlakbij, maar de vrouwen komen uit Alphen a/d Rijn, Eindhoven, Wierden, Doetinchem, Arnhem, Lelystad, Veghel, Venlo, Roosendaal,
‘s Gravenzande, Tilburg, en Zaandam als ik me niet vergis.
Vanwege de reistijd, een enkeling die eerst nog moet werken en mijn taak om Ans te ondersteunen/aanmoedigen tijdens haar 1/8 triatlon in Utrecht, is besloten om 14:00 uur van start te gaan. Zo heeft iedereen voldoende gelegenheid om op tijd aanwezig te zijn. En dat waren ze.
De sfeer zat er meteen in en eigenlijk zat het weer ook best mee. Betrokken, maar droog. Een zonnetje en een bevolkt strand was natuurlijk ook leuk geweest en een duik in de plas na afloop helemaal Knipogende emoticon
Zowel Justin als ik hebben een GoPro mee en het spreekt voor zich dat deze social media groep niet zonder smartphone op pad gaat. Het zal mij dan ook niet verbazen indien we met z’n allen minimaal 1000 foto’s hebben gemaakt. 
Voor vandaag geldt, relaxed tempo, de snelsten passen zich aan en dat circa 8 kilometer lang. Ik heb wat onverhard, harde paden en asfalt in de route opgenomen, waardoor wij andere weggebruikers zo min mogelijk treffen en elkaar niet tot last zijn. Dat wij in ieder geval richting, langs of door Haarzuilens komen is een zekerheid met zo’n mooie omgeving binnen een straal van luttele kilometers. Over de route hoef ik weinig toe te voegen, daar hebben we de films voor.
Onderweg werd er regelmatig even gestopt om te hergroeperen, foto’s te maken, vogels te spotten, een kleine extra lus om in ieder geval ook bij kasteel de Haar wat mooie plaatjes te schieten. Het doel van Ilse om al kletsend en kennismakend de route af te leggen is ruimschoots geslaagd. Het was echt geen moment stil.
Door een paar kleine extra lusjes werd de afstand iets groter dan gepland, maar tempo aanpassen en genieten, dan komt het allemaal goed. En dat was ook zo. Lol, blijdschap, een enkele kuit, hamstring of bilspier die iets gespannen waren en vandaag wellicht voor een beetje spierpijn hebben gezorgd. Het mocht de pret niet drukken.
Helaas dus geen groepsduik in de Haarijnse plas, maar wel een prima brunch in Beachhouse Key West. En wat denken jullie, het was nog steeds niet stil.
Dames en heer bedankt voor de gezellige middag samen en jullie leuke reacties op IG. Voor de 2e editie heeft Zelia de hashtag teamasfalt in het leven geroepen, dus hou haar posts en blog in de gaten voor de aankondiging.

En omdat foto en film nou eenmaal meer zeggen dan 1000 woorden.....



Reacties

  1. Top blogje! Ben benieuwd naar je filmpje en bedankt voor het toffe parcours :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog en super filmpje! Ben nog steeds aan het nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai John,

    Ik heb 2 dagen terug al gelezen en gekeken maar nog kans gehad om een reactie te plaatsen.. niet teveel eer hoor zoveel werk was het organiseren niet ;P maar wat heb je weer leuk geschreven en ik vind de teksten bij het filmpje helemaal leuk!
    Het is inmiddels al donderdag en ik geniet nog steeds na bij het zien van alle foto's!!
    Dank je ook Ans nogmaals voor de leuke plaatjes? Ben al benieuwd naar je volgende blog!
    Deze was voor mij heel bijzonder! thanks!! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi John! Super leuke film is het geworden! Groetjes & wie weet tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten