Mooi drieluik

De Berenloop was mijn laatste marathon van 2015, maar en stonden nog een paar evenementen op het programma alvorens het jaar af te sluiten. Ik heb het een drieluik genoemd, de halve marathon in Geldrop, de 15 km tijdens de Montfertland run en zaterdag stond de halve marathon van Linschoten gepland.

Geldrop
Verkoud-en vermoeidheid speelden mij nog wat parten op de laatste zondag van november, dus ging ik enigszins ambitie loos van start op de halve marathon van Tisvoorniks in Geldrop. Zoals voorgaande jaren dat ik er aan de start stond was het weer gezellig druk een leuk weerzien van diverse bekenden. Ans had ik zich voor de 15 ingeschreven, Petra en Jacqueline voor de 30, Erik en
Rianne liepen net als ik de halve marathon.
Er was wat regen gevallen, wat op dit parcours tot gevolg heeft dat het wel wat glibberen en glijden word. De juiste schoenkeuze, Inov-8 Trailroc 235, zorgde ervoor dat ik me staande kon houden. Praktisch de hele wedstrijd alleen gelopen en best aardig doorgelopen, omdat het goed voelde, ondanks de iets te hoge hartslag. Na 1:41:37 was ik weer terug en zat ook deze halve marathon erop.



's Heerenberg
In 2009 liep ik voor het laatst de 15 km in 's Heerenberg tijdens de Montferlandrun. Het werd dan ook weer eens tijd om aan dit mooie evenement deel te nemen. Pittig parcours, mooie omgeving en met een limiet van 3000 deelnemers, niet stervensdruk.

Het feit dat Monique, Maika, Hans, Monique en Nesrine er waren maakte het nog net wat gezelliger. Voor de start elkaar al ontmoet en vervolgens van start. Een week na Geldrop was ik nog steeds niet helemaal fit, had ik wat last van mijn kuiten en kampte ik nog steeds met een iets te hoge hartslag tijdens inspanning. Ook hier dus ambitie loos van start, hoewel 1:15 het streven was, een haalbaar streven naar mijn idee.
De start en gaan. De eerste 2-3 kilometer is het nog ff moeilijk om in het ritme te komen, maar daarna gaat het lekkerder lopen. De klimmetjes zijn best pittig, dus ik probeer niet koste wat kost op een flink tempo omhoog te lopen, kleine pasjes en zo netjes mogelijk blijven lopen. De hartslag is ook nu wat te hoog, maar met 1:12:22 ben ik heel tevreden en is het doel ruimschoots gehaald.
Na afloop een nazit in Smouzen met de eerder genoemde dames.

Linschoten
IMG_2269In 2007 liep ik hier mijn eerste halve marathon en heb in de tussentijd slechts 2 gemist vanwege ziekte en afgelasting. Het is voor mij geen vraag of ik hier loop, eerder welke afstand. Voor deze editie had ik een paar crewmaatjes zover gekregen hier ook van start te gaan en zo stonden Peter, Anouk, Marleen, Sierd, Mascha en Amber. Petra, Erik en Rianne waren ook dit jaar van de partij en Petra K. was enthousiast geworden en schreef zich meteen in om er vandaag ook bij te zijn. Nikki die helaas met een blessure kampt was er toch bij als supporter.

Een paar weken geleden had ik het plan opgevat om mijn laatste halve marathon van 2015 in 1:35 te proberen af te leggen. De kuiten speelden zoals geschreven een beetje op en ondanks het feit dat ik er geen last meer van had, toch maar besloten dat plan te laten varen. Pascal was er ook en wij hebben eerder besproken samen te lopen. Marleen zou aansluiten aangezien 1:45 het doel was voor vandaag.
IMG_2271
Uiteindelijk liepen Marleen en ik de hele race samen, kwamen we nog wel voorbij Erik, Petra, Rianne en Pascal vanwege onze slechte positie in het startvak. Pascal kwam ons vervolgens weer met een noodgang voorbij zetten en hem hebben we dan ook niet meer gezien. Marleen had wat moeite met haar ademhaling, maar bikkelde gewoon door en door het tempo netjes vast te houden, finishten wij in 1:44:24, mission accomplished!





Reacties

  1. Knap.. ..weer mooi verslagske & foto's!
    Alvast de beste wensen voor 2016 en hopelijk een jaar met véél "loopplezier"!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten